Tomt på bloggen

En kommentar
Ja okej så det blev visst lite tomt här. 
 
Anledningen var inledningsvis att det faktiskt inte fanns så mycket att skriva om. På jobbet har jag mest suttit för mig själv och programmerat, så det finns inte så mycket roligt att visa upp. Eftersom vi dessutom inte får vara på plats på Goddard har det inte funnits så mycket coolt därifrån att visa upp heller (förhoppningsvis kommer vi få komma iväg på några besök nu de sista veckorna i alla fall!). 
 
Sen blev det midsommar, och istället för att fira med vänner här borta väcktes jag av ett telefonsamtal. Morfar hade dött. 
Med de nyheterna tappade jag helt lusten att skriva. Det gick åt mycket energi till att sörja (utan att ha familjen i närheten), att fundera på praktiska detaljer kring begravning och liknande. Det var självklart för mig att åka hem. Så den senaste veckan har jag varit tillbaka i Sverige, och i torsdags begravde vi morfar. Igår landade jag i USA igen. 
 
En oväntad resa innebar att flygbiljetter och liknande fick fixas med kort varsel. Jag behövde också få godkänt av vår visumsponsor att åka in i landet igen, något som ska skrivas under på ens DS-2019. Det fanns inte tid att skicka iväg dokumentet och få tillbaka det i tid, så jag fick istället ett signerat brev som nödlösning. Det visade sig dock att de inte ens kollade på mitt extra papper när jag gick igenom passkontrollen, så det kanske inte ens behövdes. 
 
Veckan hemma var, trots omständigheterna, väldigt trevlig! Eftersom jag var ledig hade jag tid att träffa släkt, någonting som jag inte riktigt hann med innan jag åkte i början av sommaren. Bad, fika och segling varvades med att jag sov på konstiga tillfällen. Jetlagen resulterade i att jag inte sov särskilt mycket på natten, istället tog jag långa powernaps mitt på dagen. Det kändes inte heller riktigt värt att försöka ställa någonting till rätta, eftersom jag så snabbt skulle tillbaka till USA. 
Köpt kärlek (med marshmallows) är bästa kärleken.
 
 
1 Sarah:

skriven

Va tråkigt o höra om din morfar :(

Svar: Ja det var väldigt tråkigt :/
theliaontour.blogg.se